Deklaracja programowa
Forum Społeczne „CENTRUM”
Jeśli dla CIEBIE
Ruch Lewicy brzmi fałszywie …
Ruch Prawicy brzmi złowrogo…
Ruch Palikota brzmi niepoważnie …
Ruch Centrolewicy i
Centroprawicy brzmi nijako…
Ruch Narodowy brzmi zbyt pompatycznie to
proponujemy inne
rozwiązanie:
„FORUM SPOŁECZNE - CENTRUM” .
Jeśli jesteś za :
·
Państwem świeckim,
·
Państwem rządzonym przez Obywateli,
·
Państwem gdzie podstawą rolę odgrywa Demokracja Bezpośrednia,
·
Państwem , w którego Parlamencie się pracuje a nie śpi,
·
Państwem, w którego Parlamencie zasiadają ludzie sukcesu a nie ci,
którzy po
władzę idą tylko dla osobistych korzyści.
·
Państwem, w którym Obywatel nie jest traktowany przez władze jako zło
konieczne,
·
Państwem, w którym Obywatele nie są terroryzowani przez Władze
nakazami,
zakazami, karami, Policją, Służbami Specjalnymi itp.,
·
Państwem, w którego Parlamencie zasiadają aktualni przedstawiciele Narodu
a nie przypadkowi Posłowie kadencyjni z „listy”,
·
Państwem silnym gospodarczo,
·
Państwem mądrym militarnie,
·
Państwem, w którym Obywatel nie jest darmową siłą roboczą,
·
Państwem opartym na poszanowaniu praw człowieka,
·
Państwem, w którym kobiety i mężczyźni są traktowani na równi i mają
równe
prawa do swobodnego wypowiadania się, do podejmowania pracy, do równego
wynagrodzenia,
·
Państwem, w którym prawo do życia i poszanowania mają nie tylko ludzie
ale
również fauna i flora,
·
Państwem, w którym chroni się środowisko,
·
Państwem czystej energii, czystego powietrza, czystej wody,
·
Państwem dobrze zorganizowanej Opieki Zdrowotnej,
·
Państwem równych szans dla wszystkich Obywateli,
·
Państwem opiekuńczym dla tych, którzy sami nie mogą sobie pomóc,
·
Państwem bez nadmiernego, nieuzasadnionego fiskalizmu,
Państwem …
Można by tu jeszcze
wymieniać wiele spraw, którym chcemy podołać w swojej działalności. Generalną
jednak zasadą jest zasada budowania przyjaznego dla Obywateli, europejskiego,
świeckiego Państwa.
Czym , między innymi,
program EURO - CENTRUM różni się od
programów istniejących partii ?
1) Stosunkiem
Państwa do Religii , Kościołów i organizacji społecznych.
2) Stosunkiem
udziału Państwa w rządzeniu krajem.
3) W postrzeganiu
zobowiązań Państwa wobec Obywateli.
4) Sposobem
budowania wolności obywatelskich.
5) Sposobem
egzekwowania wykonywania obowiązków
Obywateli wobec Państwa.
Uważamy, że Obywatele
są z zasady ludźmi odpowiedzialnymi, rozsądnymi i dobrymi, i że sami potrafią wybrać
co dla nich jest dobre a co złe. Dlatego Państwo nie ma prawa traktować swoich
Obywateli jako jednostki ograniczone, złe, pozbawione odpowiedzialności i
uciążliwe dla władzy. Wprowadzanie zakazów i nakazów powinno być ostatecznością.
Rolą Państwa jest monitorowanie mechanizmów
organizujących społeczeństwo i ingerowanie tylko tam i tylko wtedy gdy powstała
sytuacja społeczna zagraża spójności tego społeczeństwa i obywatele nie mogą
sami jej naprawić.
Jakie są główne założenia „Euro – Centrum” ?
1. Sprzeciw wobec hegemonii wszelkich organizacji społeczno- wyznaniowych.
Oznacza to, że żadna organizacja wyznaniowa czy społeczna
nie jest uprawniona by stanowić prawo i
żadna organizacja nie jest uprawniona do sprawowania dyktatury ideologicznej w państwie. Do rządzenia państwem i
sprawowania władzy powołane są konkretne konstytucyjne instytucje państwowe określone w Konstytucji
RP.
2. Prawo nadane przedstawicielom
do rządzenia pochodzi od Obywateli.
Obywatele wybierają swoje władze w wyborach powszechnych ,
dając im mandat do Rządzenia państwem.
Obywatele mają prawo każdorazowo i o każdym czasie ten mandat cofnąć i
przekazać go innym godnym ich zaufania kandydatom. Cofnięcie mandatu, może odbyć się za sprawą
terminowych wyborów parlamentarnych lub w wyniku przeprowadzonego , w dowolnym
czasie, Referendum, właściwego szczebla
terytorialnego. Uzasadnionym powodem do referendum
powinien być sądownie potwierdzony fakt „oszustwa
wyborczego” czyli następstwo niezrealizowanych obietnic wyborczych złożonych wyborcom przez
mandatariusza.
3. Ochrona wszelkich
form życia jest wartością najwyższą.
Zasada pokojowego współistnienia różnych żywych form na ziemi jest zasadą
nadrzędną.
Oczywiście, z różnych względów, dopuszczalne muszą być
wyjątki od reguły za zgodą większości obywateli. Należy jednak kierować się zasadą,
że celowe niszczenie jakichkolwiek form życia nie przekracza granicy niezbędnej
konieczności. „Czyli nie łowimy więcej
niż zjemy” i łowimy tak by nie
doprowadzić do zagłady gatunku. Zasada ochrony życia istniejącego jest ważniejsza
od ochrony życia zawiązującego się.
Chronimy to co jest a nie to co przypuszczalnie mogłoby być.
4. Każdy Człowiek ma
wolną wolę choć mogą tą wolą rządzić różne formy Determinizmu.
Wolna wola nie oznacza,
że możemy robić co chcemy i jak chcemy. Wolna wola oznacza możliwość wolnego
wyboru swojego postępowania i kończy się tam gdzie może ona w jakikolwiek
sposób ograniczyć wolną wolę innego człowieka. Przekroczenie tej granicy
jest możliwe tylko za zgodą stron , których ta granica
dotyczy. Każdy człowiek ma prawo wyboru jak będzie w swym życiu postępował,
czego będzie się uczył, jaki zawód będzie wykonywał, w co będzie wierzył i kim
chce zostać w przyszłości. Każdy ma prawo decydować o sobie i swojej
egzystencji, z kim chce mieszkać i tworzyć
„rodzinę” , jakie będzie miał poglądy na te czy inne sprawy, czy będzie bogatym
czy będzie biednym itp. Itd.
W postępowaniach człowieka, obywatela i władzy, u podstaw
tworzonego i obowiązującego prawa, wolną wolę
obywatela, ograniczać mogą rożne formy determinizmu.
Obywatel nie może powoływać się na swoje wybory jako
uzasadnione wolą boską lub wybory ustanowione przez władzę zwierzchnią.
Odpowiedzialność bowiem za swoje postępowanie
ponosić będzie on sam.
Tym samym również , nie ma on obowiązku wykonywać poleceń czy rozkazów, które uważa za sprzeczne
ze swoimi poglądami.
Obowiązkiem jego jest jednak by o swoich poglądach
poinformować tych, którzy chcą mu powierzyć misję wdrażania czegoś co nie jest
zgodne z jego poglądami.
5. Żyć w zgodzie z naturą
i korzystać z natury jest wartością najwyższą !
Pod tym pojęciem należy rozumieć, że wszystko co jest
związane z bytem ludzkim i ze
środowiskiem z nim związanym jest najważniejsze. Oznacza to, że środowisko
człowieka powinno podlegać bezwzględnej ochronie i opiece. Niszczenie
środowiska jest równoznaczne z
niszczeniem istniejącego życia na ziemi.
Przekształcanie środowiska nie powinno prowadzić do jego degradacji i powinno
być wcześniej określone i oszacowane w skutkach.
6. Prawo stanowione a
prawo naturalne, zwyczajowe i
wyznaniowe.
Najważniejszym prawem w państwie jest prawo stanowione.
Ponieważ Państwo jest wielowyznaniowym państwem
świeckim prawo w tym państwie musi być również świeckie.
To obywatele i instytucje państwa decydują jakim rygorom
prawa mogą się poddać i jakie prawo będzie dla nich „najsprawiedliwsze i
najlepsze”. Nadrzędnym prawem kształtującym ustrój prawny Państwa jest jego Konstytucja. Najwyższą formą
stanowienia prawa powinno być ogólnonarodowe Referendum a dopiero później Sejm,
Senat i Prezydent. Szczegółowym spisem praw i obowiązków obywatela są zbiory
praw tj. Kodeksy, Ustawy, rozporządzenia
itd.
Prawo stanowione nie może służyć pojedynczym, wybranym grupom społecznym. Musi
ono być uniwersalne, powszechne i równe dla wszystkich. Pojęcie „sprawiedliwości
społecznej” jest pojęciem niemożliwym do zdefiniowania. Jest pojęciem względnym
i dlatego nie można się na nie powoływać jako na zasadę nadrzędną. Co dla
jednych jest sprawiedliwe dla innych może sprawiedliwym nie być. Ograniczanie
prawa obywatelskiego może nastąpić pod warunkiem, że w miejsce utraconych
praw obywatel posiądzie korzyści. Takie
prawo można by nazwać prawem „sprawiedliwej równowagi prawnej”. Jeśli prawo w jakikolwiek sposób naraża na
stratę obywatela lub instytucję to powinno rekompensować tę stratę
w inny sposób.
Udział prawa naturalnego lub zwyczajowego w prawie
stanowionym określają sami obywatele poprzez głosowanie na wybraną opcję
polityczną. Udział praw innych
organizacji w stanowionym prawie nie może mieć roli dominującej nad świeckim prawem
stanowionym i nie może istnieć w sprzeczności z nim. Dotyczy to również praw organizacji
wyznaniowych jakże często, niesłusznie, uważanych za prawa naturalne bądź zwyczajowe.
8. Czego oczekujemy
od Państwa ?
Oczekujemy, że państwo Polskie będzie państwem europejskim, obywatelskim, demokratycznym, świeckim,
wielokulturowym, tolerancyjnym ,
państwem prawa, państwem przyjaznym dla swoich obywateli i rządzonym przez swoich obywateli ,
państwem przyjaznym dla innych państw, zarządzanym w duchu poszanowania praw
mniejszości narodowych i kulturowych, zarządzanym by rosło w siłę gospodarczą i
by każdy obywatel był sprawiedliwie wynagradzanym.
Państwo nasze zostało stworzone po to by zaznaczyć granice naszej
tożsamości i odrębności narodowej na mapie świata.
Parlament wybieramy po to by stanowił prawo i wybierał Rząd , który ma zadanie chronić
tych granic i strzec naszej tożsamości
narodowej.
Jakie powinny być podstawowe obowiązki Władz Państwa wobec obywateli ?
Władza powinna :
a) zapewnić swoim obywatelom bezpieczeństwo wewnętrzne i
zewnętrzne,
b) chronić własność prywatną obywateli,
c) chronić narodowe, uniwersalne wartości kulturowe,
d) być rozjemcą w sprawach spornych między obywatelami,
e) reprezentować za granicą wszystkich obywateli i
podejmować w ich imieniu inicjatywy międzynarodowe,
f) dążyć do
zapewnienia obywatelom podstawowych, niezbędnych, do życia regulacji
prawnych i instytucji państwowych,
g) tworzyć prawo mające wpływ na rozwój społeczeństwa , prawo do godnego życia
obywateli, wychowania, kształcenia , pracy i śmierci obywateli,
h) tworzyć prawo mające wpływ na rozwój ochrony zdrowia
obywateli.
Rząd ma obowiązek stwarzać
warunki prawne i ekonomiczne ale nie
zajmować się powyższymi obowiązkami osobiście.
Rząd nie powinien budować fabryk czy autostrad. Powinien
określić normy działania i podległości
działających w tym obszarze przedsiębiorstw. Wchodzenie Rządu lub jego
organizacji w układy prywatno-publiczne jest łamaniem prawa handlowego i nie
tylko.
O relacjach gospodarczych na wolnym rynku decyduje ustrój
gospodarczy państwa, ustanowiony przez
Konstytucje i władze państwa.
7. Przestrzeń publiczna a więc każde miejsce
publiczne powinno być dostępne dla
każdego obywatela w takim samym wymiarze. Oznacza to, że nie może być zgody
na zawłaszczanie tej przestrzeni lub nawet jej części przez jakiekolwiek osoby prywatne, grupy społeczne czy
wyznaniowe.
Przestrzeń publiczna jest to miejsce obowiązywania prawa
ustrojowego i wprowadzanie na tą przestrzeń praw niezgodnych z Konstytucją jest
podważaniem ustroju Państwa.
Manifestowanie swoich poglądów, swoich zwyczajów, swoich
insygniów czy znaków rozpoznawczych przez pewne grupy społeczno-wyznaniowe
nawet za zgodą innych grup nie może
ograniczać praw pozostałych w tej przestrzeni obywateli. ( Przykłady: niedopuszczalne
w państwie świeckim jest uprzywilejowane
budowanie obiektów sakralnych, manifestowanie
przynależności do orientacji seksualnej, wieszanie insygniów
wyznaniowych w szkołach i urzędach, budzenie obywateli dzwonieniem dzwonów
kościelnych czy natrętne śpiewy z wieży meczetu.)
8. Wolność wyznania.
Wyznanie obywatela jest jego prywatną sprawą.
Każdy obywatel ma prawo wierzyć w co chce i zgodnie ze swoją
wiarą brać udział w obrzędach religijnych. Na manifestowanie swojego wyznania może
jednak wykorzystywać tylko swoje prywatne obiekty poza
przestrzenia publiczną.
Ważne jest jednak również by jego organizacja wyznaniowa respektowała
obowiązujące w państwie prawo. Organizacje wyznaniowe , podobnie jak inne
organizacje społeczne, winny utrzymywać się ze składek swoich członków. Organizacje
wyznaniowe winny na równi z innymi
podmiotami i obywatelami płacić
podatki i świadczenia społeczne. Żadna organizacja wyznaniowa nie powinna być uprzywilejowana ani wyróżniana
specjalnymi umowami. (Konkordat). W przypadku kościoła katolickiego zwolnienie
go z płacenia podatków jest zwolnieniem państwa Watykan z płacenia w Polsce podatków.
Władze państwa mogą udzielać pomocy finansowej organizacjom
społecznym czy wyznaniowym z budżetu
państwa jedynie w formie
pożyczek. Pożyczki te mogą zostać udzielone jedynie na renowację zabytkowych
obiektów należących do tych organizacji i leżących na terenie naszego państwa.
Zwroty pożyczek powinny zostać
zabezpieczone hipoteką na restaurowanym
obiekcie i powinny zostać określone zgodnie z obowiązującym prawem datą zwrotu,
wysokością itp. Państwo powinno posiadać prawo przejmowania majątku organizacji
w przypadku nie zwrócenia przez ta organizację pożyczki.
Żaden inny obywatel nie ma prawa krytykować wyznania innego
obywatela o ile nie narusza ono norm prawnych. Niedopuszczalne jest
również zwalczanie ruchów wyznaniowych o
ile nie występują one przeciwko normom prawnym obowiązującym w państwie. W przypadku
naruszenia prawa przez organizacje społeczno-wyznaniowe wszczęcie postępowania sądowego z urzędu należy
do państwowych organów ścigania.
9. Interwencjonizm gospodarczy
Państwa i jego zakres.
Generalnie jesteśmy zwolennikami wolnego rynku , dużej
wolności gospodarczej i ograniczonej roli Państwa na tym rynku.
Państwo swoją rolę powinno ograniczyć do obrony wolnego
rynku i opracowania takich reguł jego istnienia
by wolny rynek nie był narzędziem wykorzystywania Obywateli a miejscem pozyskiwania dla nich pożytków.
Państwo nie powinno bezpośrednio brać udziału w prowadzeniu działalności. Dobre
prawo gospodarcze może skutecznie zabezpieczyć poszczególne nawet tzw. strategiczne gałęzie przemysłu przed
wrogim przejęciem lub zniszczeniem.
Państwo nie może stosować innego prawa gospodarczego czy
podatkowego dla różnych podmiotów gospodarczych czy obywateli. Niedopuszczalne
jest wybiórcze stosowanie ulg
podatkowych dla różnych podmiotów gospodarczych. Prawo podatkowe dla
wszystkich podmiotów musi być takie samo. Żadnych zwolnień i żadnych ulg.
Państwo nie może brać udziału w promowanie jakiegokolwiek
prywatnego biznesu.
Należy dążyć do zniesienia
wszystkich opłat koncesyjnych i do budowy prawdziwej konkurencji a wtedy powstanie wolny rynek. Podstawową
zasadą wolnego rynku powinna być zasada „Fair
Trade”. Czyli każdemu wytwórcy biorącemu udział w produkcji produktu należy
się odpowiednia , odpowiadająca kosztowi wykonania produktu, godziwa zapłata z
godziwą 20% marżą !!! Wprowadzenie tej zasady pobudzi popyt wewnętrzny a więc
rozwój gospodarczy kraju.
10. Fiskalizm państwa.
Nadmierny fiskalizm państwa ogranicza rozwój gospodarczy kraju.
Historyczne przykłady nadmiernego fiskalizmu powinny uczyć ,
że podnoszenie podatków bezpośrednich jak i pośrednich czy obciążenia dodatkowe
kosztów pracy prowadzą do gospodarczego kryzysu. Rząd , który tego nie rozumie
nie powinien rządzić !
11. Rola służebna „Służby Zdrowia i opieki
zdrowotnej”.
Istniejące kiedyś pojęcie „służby” zdrowia było pojęciem wymyślonym celowo by
określić służebną rolę pracowników
ochrony zdrowia wobec obywateli państwa. I tak powinno pozostać. Każdy
pracownik ochrony zdrowia powinien być urzędnikiem zaufania publicznego i powinien spełniać
najwyższe normy odpowiedzialności cywilnej i karnej.
Cała ochrona zdrowia powinna być podporządkowana jednej idei
: budowaniu zdrowego społeczeństwa.
Państwo ma obowiązek chronić życie każdego obywatela również takiego,
który nie płaci składek na fundusz zdrowia. Obywatel, który nie płaci składek zdrowotnych płaci państwu
podatki w innej formie i wnosi tym samym wkład w bogacenie się państwa. To od władz
państwa zależy sposób wykorzystania płaconych przez niego , jako konsumenta ,
podatków pośrednich.
12. Obowiązek realizacji obietnic wyborczych.
Należy bezwzględnie respektować od wybranych przedstawicieli
realizacji składanych przez nich, w trakcie kampanii wyborczej, obietnic wyborczych.
Służyć temu powinno prawo do składania pozwów do sądów w
trybie wyborczym przeciw swoim przedstawicielom łamiącym składane wcześniej
obietnice jak również zwoływanie referendów lokalnych o odwołanie posła czy
przedstawiciela.
13. Rola Związków Zawodowych
Związki Zawodowe powinny mieć status organizacji społecznej takiej samej jaki mają wszystkie inne organizacje zajmujące się
tematem przestrzegania prawa pracy.
Siedziba związków zawodowych powinna znajdować się poza
zakładami pracy by Związek nie uzależniał się od władz lub właścicieli tych zakładów. Organizacja związkowa winna
utrzymywać się ze składek jej członków.
Związki pracownicze, zawodowe, branżowe
itd. powinny zajmować się wyłącznie sprawami respektowania prawa pracy zarówno
przez władze państwa, pracodawców jak i pracowników. Związki powinny być echem
głosów swoich członków a nie głosem swoich zarządów. Małe organizacje związkowe
powinny wypowiadać się na większych forach związkowych a te powinny
reprezentować ich głosy w komisji trójstronnej. Działaczy związkowych nie
powinny chronić żadne inne specjalne prawa. Prawo w tym również prawo pracy
jest równe dla wszystkich pracujących !
Ochrona więc stanowisk pracy dla działaczy jest niezgodna z konstytucją
demokratycznego państwa.
Związki zawodowe powinny zrzeszać również obywateli
bezrobotnych, którzy kiedyś pracowali i należeli do tej organizacji.
14. Bezrobocie.
U podłoża bezrobocia leży przede wszystkim brak miejsc
pracy. Czy problem ten kiedykolwiek ustąpi ? Raczej nigdy. Zautomatyzowana
gospodarka będzie przyczyniała się do pogłębienia tego problemu. Większa liczba
komputerów i robotów w fabrykach będzie zabierać miejsca pracy. Żadnym nakazem
rządzący nie będą mogli zmusić pracodawców do zastępowania maszyn ludźmi. Należy
to wziąć pod uwagę i zastanowić się czy podobnie jak teraz dopłaca się do
rolnictwa by pewnych upraw rolnicy nie uprawiali, czy nie wypłacać bezrobotnym
zasiłków by nie pracowali.
Musimy również zapomnieć o tym , że pracujący będą pracowali
na emeryturę swoją lub innych obywateli.
Państwo powinno wypłacać wszystkim
emerytom zasiłek emerytalny równy dla wszystkich, niezależnie od wysokości ich
wcześniejszych zarobków. Każdy pracujący, jeśli zarabia dostatecznie więcej niż
potrzebuje, może odłożyć sobie w banku pieniądze na przyszłą emeryturę i dopłacić ją do zasiłku
emerytalnego.
Skąd Państwo ma wziąć pieniądze na zasiłek emerytalny? Z inwestycji
podatków emerytalnych w bezpieczne inwestycje zawsze przynoszące dochody
czyli w płatne autostrady, w dystrybucję surowców, w sprzedaż i produkcję gazu,
i
w produkcję energii elektrycznej.
15. Związki
partnerskie - Małżeństwa tej samej płci.
Każdy obywatel ma prawo indywidualnie podejmować decyzję o
sposobie spędzania swojego życia. Jeśli uzna, że pozostanie w związku emocjonalnym
z osobnikiem o tej samej płci to jest to jego niepodważalny wybór i nikt w tym
również państwo nie powinno mu w tym przeszkadzać. Państwo nie ma prawa stosować
norm moralnych pochodzących od
organizacji wyznaniowych i uważać je za jedynie słuszne. W stanowieniu prawa
najważniejszymi kryteriami wyboru norm powinny być prawa człowieka o charakterze :
„
powszechnym – obowiązują na całym świecie i przysługują każdemu człowiekowi
przyrodzonym – przysługują każdemu od chwili urodzenia
niezbywalnym – nie można się ich zrzec
nienaruszalnym – istnieją niezależnie od władzy i nie mogą być przez nią dowolnie
regulowane
naturalnym – obowiązują niezależnie od ich potwierdzenia przez władzę państwową
niepodzielnym – wszystkie stanowią integralną i współzależną całość”
U podłoża
sprzeciwu państwa wobec związków partnerskich z pewnością nie leżą normy
moralne a raczej powody ekonomiczne. Wspólnota partnerska lub małżeństwo
jest również wspólnotą majątkową. Jeśli dwoje ludzi buduje wspólnie dom to dlaczego nie mogą mieć
do niego równego dostępu, takiego samego prawa do dziedziczenia i równego prawa
własności ?
Kwestia jak rozliczyć współwłasność we własności jest problemem prawnym.
Należy również
pamiętać o tym, że każdy majątek wspólny został stworzony z dochodów wcześniej przez Państwo opodatkowanych.
16. Adopcja dzieci, wychowywanie dzieci
przez związki partnerskie.
Sprawa bardzo
bulwersująca i dyskusyjna. Jeśli założyć, że normalnością jest
że dziecko jest wychowywane tylko przez ojca i matkę czyli kobietę i mężczyznę to rzeczywiście nie
powinno być wychowywane przez kobietę i kobietę lub mężczyznę i mężczyznę. Jednak
na jakiej podstawie państwo może orzekać co jest normalnością a co nie
zwłaszcza, że nawet nauka nie potrafi na to pytanie odpowiedzieć.
Co się stanie
wówczas gdy dziecko straci jednego z
rodziców a matka lub ojciec wybierze sobie na partnera życiowego osobnika tej
samej płci. Czy wówczas państwo powinno dziecko z takiej rodziny zabrać do Domu
Dziecka? Czy powinno pozbawić ojca lub matkę praw do rodzonego dziecka?
A czy dziecko
przebywające w domu dziecka jest wychowywane przez wzorcowy związek kobiety i
mężczyzny?
Prawo nie może
stać w sprzeczności z prawem naturalnym. A kto jest uprawniony by orzekać czy
związek osób tej samej płci jest związkiem powstałym zgodnie z prawem
naturalnym czy nie ? Nawet wyłączne prawo do prokreacji przez osobników różnej
płci zostało ostatnio podważone przez naukowców.
Największy sprzeciw wobec
wychowywania dzieci przez małżeństwa osób tej samej płci ( bo przecież związki
partnerskie mogą siebie nazywać jak chcą)
jest obawa o wykorzystywanie seksualne dzieci lub dawanie im tzw. „złego przykładu”. Niestety, prawo jest
łamane w różnych środowiskach i przez
różne grupy społeczne. Funkcja kontrolna środowiska i egzekwowanie prawa przez
organy do tego powołane są w tym
przypadku rzeczą niezbędną.
Podsumowując –
jesteśmy za wychowywaniem dzieci przez kobietę i mężczyznę ale nie jesteśmy, w
uzasadnionych wypadkach, przeciw wychowywaniu dzieci przez małżeństwa osobników
tej samej płci.
17. Metody prokreacji, metoda In vitro,
zapobieganie ciąży.
Każda kobieta
jako osoba wolna ma wyłączne prawo do
podejmowania decyzji o tym czy chce
zostać matką czy nie.
Urodzenie
dziecka nie jest czynnością mechaniczną a kobieta nie jest maszyną do rodzenia dzieci.
By stać się matką kobieta musi posiadać odpowiednie cechy nie tylko fizyczne
ale również psychiczne. Od jej stanu fizyczno-psychicznego zależy bowiem sposób wychowywania dzieci. Państwo
przez prowadzenie odpowiedniej polityki
edukacyjno-ekonomicznej może zachęcać
kobiety do rodzenia ale nie może im tego nakazywać.
Powinniśmy
zdawać sobie sprawę z tego, jak wielkim bolesnym, psychicznym przeżyciem jest utrata
przez kobietę dziecka czy nawet zarodka. Twierdzenie, że aborcja jest sprawą
dla kobiety łatwą jest nie do przyjęcia.
Z doświadczenia wiadomo, że jest to akt , który ma dożywotni, bolesny wpływ na
psychikę kobiety.
18. Wykształcenie społeczeństwa.
Społeczeństwo
niewykształcone to społeczeństwo zacofane i nieświadome swoich praw i
obowiązków.
Państwo ma obowiązek każdemu
Obywatelowi stworzyć warunki do uzyskania bezpłatnego, podstawowego, ogólnego
wykształcenia.
Każdy obywatel
chcący się kształcić w konkretnym zawodzie lub w dowolnej dziedzinie nauki
powinien zdawać sobie sprawę z tego, że musi ponieść koszt dalszego swego
kształcenia i zdobywania zawodu. Należy unikać sytuacji gdy wykształcony na
koszt całego społeczeństwa obywatel wyjeżdża zagranicę i tam czerpie pożytki ze
swego wykształcenia.
Państwo może i powinno wspomagać
obywatela w jego samokształceniu, w zdobywaniu zawodu i rozwoju jego talentu np.
poprzez udzielenia mu zwrotnej pożyczki na studia.
Minęły czasy ,że
do przyjęcia do pracy wymagane było posiadanie odpowiednich dyplomów i wykształcenia. Obecnie
by dostać pracę należy wykazać się posiadaniem odpowiedniej wiedzy i
doświadczenia. Obowiązek zwrotu udzielonej pożyczki na kształcenie może mieć pozytywny
wpływ na poziom wykształcenia absolwentów wyższych uczelni oraz na zaszczepienie
w nich poczucia odpowiedzialności.
Szkoła dla sześciolatków – tak - jeśli jest odpowiednio do
kształcenia takich dzieci przygotowana i rodzice dziecka wyrażą zgodę. W
przeciwnym przypadku – nie.
Matura – rzecz absurdalna. Przez kilka lat
wiedza ucznia jest weryfikowana przez poszczególnych nauczycieli więc
niepotrzebny jest jednodniowy egzamin maturalny, który ze względu na duży stres
i samopoczucie ucznia ,w tym jednym dniu, wcale nie musi być dobrym
weryfikatorem wiedzy ucznia.
Państwo ,
niepotrzebnie chce być matką , ojcem i nauczycielem każdego obywatela. Zapomina,
że każdy z nas uczy się przede wszystkim dla samego siebie a nie dla
oceny.
Ostatnie propozycje reformy szkolnictwa przypominają zdobywanie sprawności
harcerskich a nie nowoczesne nauczanie. Wprowadzanie w szkołach zawodowych mnóstwa różnego rodzaju egzaminów na
poszczególne umiejętności to jakaś totalna bzdura. Np. w szkole nauki
fryzjerstwa - kurs i egzamin ze
strzyżenia męskiego i osobno ,żeńskiego. Czy potwierdzenie egzaminem tych umiejętności
będzie oznaczało, ze absolwent tej szkoły potrafi strzyc bez zastrzeżeń? Czy wystawiający
świadectwo potwierdzające posiadanie umiejętności przyjmą odpowiedzialność za
absolwenta za jego fuszerkę?
Dlaczego ktoś wymyśla takie bzdurne przepisy ? Dzieje się to tak dlatego, że organizacjom
harcerskim, od zarania dziejów, przypisywało się propagowanie tylko dodatnich wartości wychowawczych,
których tak naprawdę nigdy tam nie było. Na nauczycieli kształcili się harcerze i
szkolnictwo nadal tym harcerstwem żyje.
19. Płeć obywatela, kobiety i ich rola w
społeczeństwie.
Dyskryminacja jakiejkolwiek płci
jest rzeczą niedopuszczalną.
Dyskryminacja osób ze względu na
płeć jest przestępstwem.
Kobiety nie
są niczyją własnością i nie mogą być im przypisane z urzędu żadne
obowiązki. Podobnie ma się sprawa z mężczyznami. Kobiety i mężczyźni są Obywatelami
tej samej kategorii i mają w społeczeństwie takie same obowiązki jak i prawa.
Ze względu na rolę kobiet w prowadzeniu domu jak i rolę w wychowaniu następnego
pokolenia kobiety zasługują na szczególną opiekę Państwa. Takiej samej opieki
wymagają ci mężczyźni, którzy z racji powstałej sytuacji zostali zmuszeni
wstąpić w rolę kobiety.
Wynagradzanie
pracowników przyjmując za kryterium płeć pracownika jest przestępstwem.
20. Ustrój gospodarczy.
Konstytucja określa ustrój Państwa i
tym samym określa ustrój gospodarczy Państwa.
Najgorszy
system gospodarczy to system mieszany. Nie ma systemu trochę socjalistycznego i
trochę kapitalistycznego. Jest system tylko w pełni socjalistyczny albo w pełni
kapitalistyczny. O systemie feudalnym należy już zapomnieć. Od zarania dziejów w
Polsce starano się wymyśleć systemy uniwersalne i właściwe tylko dla naszego
kraju twierdząc, że „u nas jest inaczej niż na całym świecie”. Jest to
oczywista bzdura. Specyfika systemu leży w jego zaawansowaniu i w poziomie rozwoju, na którym się znajduje. W
ostateczności, niezależnie od poziomu, z
którego startuje, zawsze kiedyś osiągnie taki sam poziom jak w gospodarkach krajów
bardziej rozwiniętych. Dlatego warto ten proces wyprzedzać stawiając na
innowacyjność , rozwój nauki i nowoczesność.
21. Zakaz handlu w święta.
Wprowadzenie
tej ustawy jest aktem politycznym i manifestacją organizacji wyznaniowych,
które chcą w ten sposób udowodnić swoją
dominację w państwie.
Tak więc akt
ten może mieć uzasadnienie :
1. Religijne.
Odpowiedź - Żadne
organizacje wyznaniowe nie powinny zmuszać społeczeństwa do zamykania świeckich zakładów pracy
pod hasłami „pamiętaj dzień święty święcić”. Osób niewierzących
przykazanie to nie powinno dotyczyć. Powinno istnieć prawo wyboru.
Podobnie jak w
niektórych państwach na świecie pracownik zgłasza swoją przynależność do
kościoła i wówczas pracodawca udziela mu tylu dni wolnych ilu on żąda. Z
doświadczenia wiadomo, że najwięcej świąt religijnych jest w Malezji i oni też
w roku najkrócej pracują.
2. Ekonomiczne.
Ze względów
ekonomicznych – ustawa może jedynie przynieść straty dla gospodarki. Mniej
handlu mniej wpływu z podatków. Twierdzenie, że obywatel zrobi zakupy na zapas w
inny dzień jest nieprawdą. Doprowadzi do dużej liczby zwolnień pracowników.
3. Społeczne.
Zamykanie
zakładów pracy w tzw. Święta na siłę niczego społecznie nie załatwi. Rodzin się
przez to nie powiększy i nie uszczęśliwi. Nie ma dowodów na to, że przez
nieczynny handel w niedzielę rodziny są szczęśliwsze !
Podsumowując – jesteśmy za nieregulowaniem urzędowo czasu pracy w jakichkolwiek zakładach pracy.
Każdy pracodawca powinien wiedzieć kiedy powinien mieć czynny zakład i czy jego
pracownicy chcą w tym czasie u niego pracować. Pracodawca winien dać możliwość
wyboru pracownikowi czy pracownik chce świętować czy pracować. Odpowiedni
system wynagradzania sam zweryfikuje chętnych.
22. Wojsko
- Zaangażowanie militarne na świecie i współpraca militarna.
Obywatel powinien czuć się w kraju bezpiecznie. Państwo winno mu to
bezpieczeństwo zapewnić. Kwestią sporną jest tylko w jaki sposób.
Niektórzy twierdzą, że duża nowoczesna armia jest w stanie
takie bezpieczeństwo zapewnić. Tymczasem doświadczenie ostatnich lat , na
podstawie USA , uczy nas, że tak nie
jest.
Każde państwo może na
terenie innego państwa rozmieścić taką ilość „brudnych bomb”, że za jednym naciśnięciem „guzika” może wysadzić w powietrze nawet
najbardziej uzbrojone państwo na świecie. Cena kilkunastu takich bomb z
pewnością jest niższa niż cena kilku czołgów, które nie będą przecież chroniły
przed niczym ani nie będą zajmowały skażonego terytorium wroga.
Podsumowując – każda przynależność do sojuszu to
opowiedzenie się za polityką sojuszników. Nie każda taka przynależność to
zwiększenie bezpieczeństwa. Nasze doświadczenie powinno było nauczyć naszych
dygnitarzy, że jeśli chcesz na kogoś liczyć to licz na siebie.
Jeśli budowa systemu obronnego to tylko własnego pomysłu i
przy pomocy własnego przemysłu. Dostęp do nowoczesnej technologii i Internetu
pozwala nam na budowę autorskiego systemu obrony. Zadanie to może również
wpłynąć na budowę nowych miejsc pracy.
23. Polityka
zagraniczna.
Należąc do Unii Europejskiej nie mamy dużego pola wyboru.
Nasza polityka zagraniczna w pierwszej kolejności musi być
spójna z polityką UE i powinna być wypracowywana na forum Parlamentu
Europejskiego.
24. Handel
zagraniczny.
Państwo rozwinięte gospodarczo to państwo oparte nie tylko na popycie
wewnętrznym ale również na dodatnim bilansie w handlu zagranicznym.
Rząd musi zezwalać obywatelom budować inwestycje zagraniczne jak również rozwijać
handel zagraniczny. Państwo musi walczyć o lepsze warunki dla inwestycji z
naszego, rodzimego kapitału.
Dla urealnienia
wartości naszego pieniądza i wartości naszej pracy należy jak najszybciej
wprowadzić na terytorium naszego kraju walutę euro. Już obecnie wszystkie
podmioty w obiegu pieniężnym powinny swobodnie posługiwać się dwiema walutami : euro i złoty pln.
By wprowadzić euro do obiegu nie jest potrzebna zmiana konstytucji tak
jak to niektórzy, a zwłaszcza
przeciwnicy Unii, próbują
społeczeństwu udowodnić.
25. Opieka społeczna.
Obywatelami Państwa są obywatele o różnym stopniu
zaradności, wiedzy, zdrowiu , o różnych umiejętnościach radzenia sobie w różnych sytuacjach. Oznacza
to, że są w społeczeństwie również obywatele , którzy nie potrafią sobie w
życiu sami poradzić.
Opieka społeczna to służba właśnie takim ludziom.
Tym, którzy z różnych przyczyn, oczywiście niezamierzonych,
potrzebują pomocy Państwa lub organizacji
pozarządowych działających na tym polu.
Pomocy społecznej powinno być jak najmniej. Państwo powinno
posiadać doskonały system monitorowania
kto i w jakim rozmiarze tej pomocy potrzebuje. Obecnie pomoc ta często jest
kierowana tam gdzie być nie powinna a nie ma jej tam gdzie jej potrzebują.
Opieka społeczna jest to temat bardzo rozległy i dlatego
dyskusja na ten temat powinna się rozpocząć się jak najwcześniej w całym kraju.
Ze względu na ustrój kraju jak i ustrój gospodarczy ludzi wykluczonych przybywa
i rośnie rzesza obywateli ubiegających się o pomoc społeczną a kryteria jej
przyznawania pochodzą z głębokiego socjalizmu.
https://www.facebook.com/groups/623493377663959/ Forum Społeczne ,,CENTRUM“
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz